بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب word با عنوان حسابداری ۸ ص

مقدمه

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع آوری، طبقه بندی ، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شکل ها و مدلهای خاص انجام می گیرد. تا افراد ذی نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون

 

 

 سازمانی مثل بانک ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. به همین دلیل فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد، بیشتر دفتردار است تا حسابدار. چرا که گزارشهای این دسته از افراد مطابق استاندارد نیست و پردازش کافی نمی شود و بیشتر تراز حسابها می باشد. برای مثال یک حسابدار تجربی نمی تواند براحتی بین دارایی کوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قایل شود و یا نمی داند که چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت کرد.  حسابداری به عنوان یک نظام پردازش اطلاعات، داده های خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در می آورد.  محصول نهایی نظام حسابداری گزارش ها و صورت های مالی است که مبنای تصمیم گیری اشخاص ذی نفع (مدیران ، سرمایه گذاران ، دولت و ...) قرار می گیرد.  

حسابداری چیست؟

یک چرتکه ، یکی دو نفر ویک قلم ، ابزار کار آنها بوده است تا حساب دخل وخرج یک واحد اقتصادی را ثبت کنند و به وضعیت مالی آن سر سامان ببخشند.

این افراد در قدیم عنوانشان«میرزا»بوده است.بعدها« دفتردار» نام گرفتند وامروزه به عنوان« حسابدار» فعالیت میکنند.البته نسل جدید بجای چرتکه ازماشین حساب یا ماشینهای الکترونیکی استفاده میکنند وسر کارشان با کامپیوتر است اما این پیشرفت بیشتر شامل ابزار کار می شود نه نوع کار چون انها حسابداری را« تجربی» میدانند که باید به روش استاد شاگردی فرا گرفت و نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد.

حال سوال انجاست که اکرحسابداری نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد چرا از سال 1345رشته حسابداری در اموزشگاه عالی حسابداری شرکت ملی نفت ایران وسپس در دانشگاه تهران دایر گردید وامروزه نیز در بسیاری از دانشگاه های دولتی وغیر دولتی تدریس می شود؟ایا میتوان گفت که حسابداری در مفهوم امرورین ان با دفتر داری متفاوت است؟

در پاسخ باید گفت: که حسابداری یک سیستم است که در ان فرایند جمع اوری طبقه, بندی, ثبت وخلاصه کردن اطلاعات وتهیه گزارشهای مالی وصورتهای حسابداری در شکل های ومدلهای خاص انجام میگیرد تا افراد ذی نفع  درون سازمانی مثل مدیران سازمان یا برون سازمانی مثل بانکها مجمع, عمومی سازمان مورد نظر یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند به همین دلیل فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد بیشتر دفتر دار است تا حسابدار چرا که گزارش های این دسته از افراد مطابق استاندارد نیست وپردازش کافی نمی شود و بیشتر ترازشامل حساب ها میباشد برای مثال یک حسابدار تجربی نمی تواند به راحتی بین داراییهای کوتاه مدتو بلند مدت تفاوت قائل شود یانمی داند که چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت کند.

ازسوی دیگر یک حسابدار متخصص در اینده میتواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت گردد,یعنی میتواند به مدیریت یک شرکت ایده بدهد که منابع موجودش را در چه راهایی سرمایه گزاری کند تا استفاده بهینه نماید,  یا اگر شرکت به منابع مالی جدیدی نیاز داشت  یک مدیر مالی بر اساس دانش اکادمیک خود میتواند بگوید که ازچه طریقی باید تامین مالی شود در حالی که مجموع این فعالیت ها خارج از توانایی یک حسابدار تجربی است. 

ماهیت :  یک حسابدار متخصص، در آینده می تواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت گردد یعنی می تواند به مدیریت یک شرکت ایده بدهد که منابع موجودش را در چه راههایی سرمایه گذاری نماید تا استفاده بهینه کند و یا اگر شرکت به منابع مالی جدید نیاز داشت یک مدیر مالی بر اساس دانش آکادمیک خود می تواند بگوید که از چه طریقی باید تامین مالی کرد. و مجموع این فعالیت ها خارج از توانایی یک حسابدار تجربی است. «حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که با فراهم کردن اطلاعات لازم کمک می کند تا سرمایه گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت نسبت به مسایل اقتصادی بهتر بتوانند، تصمیم بگیرند. برای مثال اگر شخصی بخواهد در یک شرکتی سرمایه گذاری کند، تمایل دارد که وضعیت مالی آن شرکت و یا نتایج عملیات آن شرکت را در طی سالهای قبل بداند. موضوعاتی که به صورت گزارشهای مالی توسط حسابداران تهیه می شود.  «حسابداری به منظور جوابگویی به نیازهای انسان به وجود آمده است. به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیت های اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن ، هدفها و روشهای حسابداری برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است. چرا که اشخاص، شرکت ها و دولت برای تصمیم گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی نیاز به اطلاعاتی قابل اتکا دارند که این اطلاعات را به یاری حسابداری می توان به دست آورد. از سوی دیگر انجام سرمایه گذاری یکی از مواد ضروری و اساسی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشور است و سرمایه گذاران نیز از بعد عرضه سرمایه، تا حد امکان سعی دارند منابع مالی خودرا به سویی سوق دهند که کمترین ریسک و بیشترین بازده را داشته باشد. یعنی به دنبال برآورد ریسک سرمایه گذاری ها خواهند بود. این در حالی است که یکی از مبانی اساسی برای محاسبه ریسک بازار شرکت ها ، استفاده از اطلاعات تولید شده توسط سیستم حسابدای است.  رشته حسابداری از جمله رشته هایی است که از داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی ، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می پذیرد. 

فرصت های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است واز پایین ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر میگیرد به همین دلیل با اینکه در داتشگاه های مختلف کشور اعم از دولتی, غیر انتفاعی وازاد دانشجویان بسیاری در رشته حسابداری تحصیل میکنند اما تعداد فارغ التحصیلان بیکار این رشته از بیشتر رشته ها کمتر است .چون از یک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه های کشور حداقت برای تهیه اظهار نامه مالیاتی به حسابدار نیازمند هستند.

توانایی های لازم

رشته حسابداری از جمله رشته هایی است که از داوطلبان سه گروه ازمایشی ریاضی وفنی علوم تجربی وعلوم انسانی دانشجو می پذیرد و در ازمون هر سه گروه نیز درس ریاضی به عنوان مهمترین درس این رشته مطرح است  در واقع داشتن شم ریاضی در رشته حسابداری از اهمییت بسیاری بر خوردار است همچنین یک حسابدارباید به خوبی گزارش کارهای خود را ارائه دهد بنابر این باید به ادبیات فارسی مسلط بوده ونگارش خوبی داشته باشد همچنین دانشجوی این رشته باید تحمل ساعت ها کار در پشت یک میز و صندلی وسر کار داشتن با اعداد وارقام را داشته باشد ودقیق ومنظم باشد تا در جمع بندی اعداد دچار مشکل نگردد ودر نهایت انکه یک حسابدار برای موفقیت در این دنیای پر از رقابت و تغییر تحول باید با اخلاق مبتکر صبور و منضبط باشد.

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 8

حجم :  680   kb

مبلغ قابل پرداخت 12000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنیددر صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد