بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب word با عنوان اینترنت در ایران ۹۵ ص

     مقدمه 

     از همان زمانی که انسان از زندگی انفرادی دست کشید و به زندگا اجتماعی روی آورد و تبادلات و معاملات آغاز شد ، نیاز به یک سری محاسبات و شمارش ها به وجود آمد . نخستین وسیله ای که انسان برای محاسبه و شمارش در دست داشت ، انگشتان دست بود . با گسترش جوامع و پیچیده تر شدن مناسبات و دادوستدها کم کم اشیا جایگزین انگشتان دست شدند . بشر هزاران سال

 

 

 سعی کرد تا روش ساده ای جهت محاسبات پیدا کند و مهم ترین تحول در این زمینه اختراع چرتکه بود که آن را به چینیان نسبت می دهند و قدمت آن به بیش از دو هزار سال قبل از میلاد برمی گردد . با اختراع چرتکه در حقیقت داده پردازی از حالت دستی محض به همراهی با وسایل جانبی مکانیکی تبدیل گردید . 

     لایبنیز ریاضی دان آلمانی از نخستین کسانی است که در ساختن یک دستگاه خودکار محاسبه کوشش کرد ، او که به پدر حسابدارش در تنظیم حسابها کمک می کرد از زمانی که برای محاسبات صرف می کرد ، ناراحت بود ، به همین علت تلاش غراوانی ئر ساخت این ماسین کرد ولی در نهایت موفق به انجام این کار نشد .  

     در گذشته دستگاه های مختلف مکانیکی ساده ای نظیر چرتکه ساخته می شدند که در برخی موارد به عنوان « کامپیوترهای آنالوگ » نام برده می شود . چرا که بر خلاف کامپیوتر های رقمی ، اعداد را نه به صورت اعداد بر پایه دو بلکه به صورت کمیت های فیزیکی متناظر با اعداد نمایش مب دادند . 

     نهایتا ً نخستین ماشین جمع زن مکانیکی که اعداد را بر پایه دو نمایش می داد در سال 1642 توسط دانشمند فرانسوی به نام بلز پاسکال ساخته شد . 

    چیزی که امروزه از آن به عنوان کامپیوتر یاد می شود در گذشته به عنوان کامپیوترهای رقمی ( دیجیتال ) یاد می شد تا آنها را از انواع کامپیوترهای آنالوگ جدا سازد . 

     ایده چالز بابج بود که مبنای ساخت کامپیوترهای امروزی شد . که او را به عنوان پدر کامپیوتر می شناسند . او یکی از اولین ماشین های محاسبه مکانیکی را که به آن ماشین تحلیلی گفته می شد ، طراحی نمود ، اما بخاطر مشکلات فنی مورد استفاده قرار نگرفت . ولی در نهایت نخستین ماشین الکترونیکی یا کامپیوتر در سال 1944 ساخته شد . در این کامپیوتر از لامپ خلاء به عنوان اصلی ترین مولفه الکترونیکی استفاده شد . دو سال بعد کامپیوتر عظیمی بنام «ایناک» توسط دانشمند مجارستانی بنام جان ون نیومان ساخته شد .

     یکی از کاربردهای مهم کامپیوتر در عصر حاضر اینترنت است . با توجه به اهمیت ارتباطات و اطلاعات در عصر حاضر که به عصر انفجار اطلاعات موسوم شده است ، ابزارهایی که امکان اطلاع رسانی و برقراری ارتباط میان افراد مختلف را در سراسر جهان فراهم می کنند ، اهمیت فراوانی پیدا کرده اند و نیاز به نظام های ارتباطی است که بتواند بهمن عظیمی از اطلاعات را تحت کنترل موثر قرار داده و شانه  انسان را از زیر بار آن خالی کرده و برای خلاقیت در کار به او دقت و امکان تلاش بیشتر دهد . بدین ترتیب دیگر پژوهشگر ناگذیر نیست وقت زیادی را صرف جستجوی اثری کند که به آن نیاز دارد یا کتابخانه اش را زیرو رو کند ، برگه های فهرست کتابخانه های مختلف را ورق بزند ، تلفنی یا حضوری از متخصصان مختلف بپرسد .

     با استفاده از یک رایانه ، یک مودم و یک خط تلفن قادر خواهد بود به اینترنت، بزرگ ترین شبکه اطلاع رسانی جهان متصل شود . بدین سان انبار عظیمی از نرم افزارها و حجم عظیمی از اطلاعات اعم از کتاب ها ، مجلات ، تحقیقات و یا جدیدترین مقالات در زمینه های مختلف در دسترس قرار خواهد گرفت . اینترنت در سرتاسر جهان به صدها میلیون کاربر اجازه می دهد تا با هم به تبادل نظر پرداخته و از نظرات یکدیگر آگاه شوند. از طریق اینترنت می توان با افراد بیشماری از کشورها و فرهنگ های مختلف، که داوطلبانه با یکدیگر همکاری کرده و حاصل تلاش ها و دستاوردهای خود را از طریق این شبکه در اختیار دیگران قرار می دهند ، آشنا شد . در واقع تمامی اطلاعات موجود در اینترنت ، حاصل کوشش افرادی است که در ابتدا ایده خود را توسعه داده و پدیده جدیدی خلق کردند ، و سپس آن را از طریق این شبکه به جامعه انسانی در سراسر جهان ارائه نمودند . بنابراین اتصال به شبکه اینترنت، به معنای برقرار کردن پیوند با جریان پویا و بالنده علم جهان می باشد . در واقع اینترنت از تعداد بیشماری شبکه های کوچک و بزرگ که حاوی اطلاعات متنوع و گوناگونی می باشند ، تشکیل می شود . یک فرد متصل به شبکه اینترنت تنها نظاره گر اینترنت نمی باشد ، بلکه خود نیز جزیی از اینترنت است و می تواند با آن تبادل اطلاعات نماید .

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 95

حجم :  65   kb

مبلغ قابل پرداخت 40000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنیددر صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد