بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب ورد با عنوان مبارزه با تروریسم 65 ص

تروریسم و قتل بیگناهان امروزه  به صورت چالشی بزرگ برای  جامعه بین المللی  درآمده است. آمار گروگان گیرها کشتار انسانهای بیگناه دربمب گذاریها  و سوء قصدهای  کور, مشکل جدی را برای  جامعه بزرگ  بین المللی مطرح کرده است. در این میان  این سوال  اساسی مطرح است که  حقوق بین المللی  به عنوان  حقوق  جامعه بین المللی  چه نقشی  در این رویارویی  خواهد داشت؟

 

 

بی شک  کثرت  متون حقوق بین المللی  درباره تروریسم  به بررسی های  عالی و برجسته ای در این باب  راه برده است, لیکن در عین   حال باید  به محدودیت های حقوق  بین المللی  برای مبارزه  موثر با تروریسم  توجه داشت  یکی از مهمترین  محدودیت ها, عدم وجود  تعریفی  دقیق و  پذیرفته شده از تروریسم  درعرصه حقوق  بین المللی  است. این ایراد  مانع از ایجاد  یک رویکرد  حقوقی مطلوب  درقبال  مشکل تروریسم  شده است.

در پیش نویس  قانون صلح  وامنیت بشری,  که نخستین  بار در 1954 مورد مطالعه  کمیسیون  یاد شده قرار  گرفت, اقدامات  تروریسی بخشی  از تعریف مفهوم تجاوز را تشکل  می داد. تجاوز, از جمله به عنوان  ارتکاب  یا تشویق فعالیتهای  تروریستی  توسط مقامات  یک دولت در دولت دیگر تعریف شده بود. پس از دوره ای طولانی  از بی توجهی, پیش نویس  قانون یاد شده  در سالهای  91-1985  از نو مورد توجه قرار گرفت. در این مرحله  تروریسم  موضوع  ماده جداگانه ای در پیش نویس قانون یاد شده  قرار گرفته بود.

به رغم تلاشهای  پیگیر جامعه  بین الملل بویژه در عرصه سازمان ملل متحد برای  ایجاد تعریفی  مقبول از  تروریسم  این تلاشها با موفقیت  مقرون نبوده است. حتی دیوان  بین المللی  دادگستری  نیز درقضیه گروگان  گیری سفارت آمریکا  در تهران فرصت  فراهم شده برای ارائه تعریفی  از تروریسم اغتنام   نجست.

این ناتوانی  بی شک ریشه  در ساختار  جامعه بین الملل دارد, جامعه ای که چه از بعد  ایدئولوژیک  و چه  از بعد  اقتصادی  به دو اردوگاه  شمال و جنوب تقسیم شده است به تعبیر  بهتر  ناکامی  جامعه  بین المللی  در تعریف تروریسم  علتی سیاسی  دارد نه فنی.

هستند  دولتهایی که  بدون اینکه آشکارا  تروریسم  را بستایند  تلویحاٌ آن را توجیه می  کنند و غالبا  آن را آخرین  حربه  ضعفا به شمار می آورند  از سوی دیگر  تعریف تروریسم  ممکن است  گاه موجب محکومیت  مبارزانی  شود که آنها  در راه آزادی  میهن  و کشورشان  جانبازی می کنند. اصطلاح  «تروریسم» در حقوق بین الملل معنای  حقوقی مشخصی ندارد بلکه  به طور  مجمل  شامل موراد زیر می شود. 

جرایمی  که دولت ها بر ضد  دیپلمات ها مرتکب می شوند.

جرایمی که دولتها بر ضد اشخاص تحت حمایت مانند غیر نظامیان درجنگ مرتکب می شوند؛

جرایمی که دولت ها  یا کسانی  که در خدمت  دولت ها هستند  بر ضد هواپیماها  و کشتی ها مرتکب میشوند؛

جرم گروگان گیری  توسط دولت؛

جرم اجازه دادن  دولت به  گروههای  غیر دولتی  برای استفاده از قلمروش برای اقدام  نظامی بر ضد  سایر دولت ها, اگر این اقدام  به وضوح شامل  هدف گرفتن  آماج های  ممنوع  (نظیر  شهروندان غیر نظامی) یا شیوه های  ممنوع  اعمال زور باشد؛

اقدام عوامل غیر دولتی  که متضمن  هدف گرفتن  آ ماج های  ممنوع  یا شیوه های  ممنوع باشد؛

اغماض, یا کوتاهی از کنترل  چنین اقداماتی  توسط عوامل  غیر دولتی  این امر مسئولیت  غیر مستقیم  دولت را به  همراه دارد تحت عنوان «تروریسم دولتی» قرلر می گیرند.

باید توجه  داشت که تروریسم  از جرم سازمان یافته متمایز است در جرم سازمان یافته  اغلب  از افراد  مزدور  بهره  جسته  می شود در حالیکه  تروریسم  بین المللی  به جهات سیاسی  تثبیت  می جوید. به تعبیر  بهتر تررویسم های پیامی  سیاسی در دل  دارد.

رویکرد سنتی  حقوقی  از توجه  به این پیام سیاسی و اسباب  زمینه های  برخورد با تروریسم  چشم می پوشد و بر نفس  عمل مجرمانه  و مرتکبان  آن متمرکز  می شود  و در این  چارچوب  هرگونه  بحث  و مذاکره   با تروریستها  یا حامیان  آنها منتهی  شمرده می شود. چرا که  توجه به این بار سیاسی   و احتمالا گشودن  باب مذاکره   می تواند نوعی  مشروعیت  بخشیدن  به تروریسمی  باشد  که در هر یک جرم  تنزل داده شده است. لیکن بهتر است که هر دو رویکرد  حقوقی و سیاسی  به موزات  یکدیگر مورد توجه قرار گیرد. نگاهی دقیق  و جامعه شناختی  به وقایع  به ما نشان می دهد  هرگونه تلاش که به نادیده گرفتن زمینه های تروریسم  صورت  گیرد, محکوم به شکست  است . 

درارتباط  با صلاحیت  جهانی  برای مقابله  با جرم تروریسم  نیز باید گفت  که هرچند  می توان  کلیه اقداماتی  را که اشخاص  خصوص با استفاده از شیوه های ممنوع, یا برضد  آماج های  ممنوع  انجام می دهند. با تمساح تروریسم , خواند  ولی همه  این گونه  اقدمات  صلاحیت جهانی  ایجاد نمی‌کند. برخی جرائم  بزرگ  بر ضد اشخاصی که  در کنوانسیونهای چهارگانه  1949 ژنو مورد  حمایت  قرار گرفته  اند واقعا  صلاحیت  جهانی  ایجاد می کنند. در این چهارچوب می توان گفت  که «تروریسم جرمی است  که مشمول  صلاحیت  جهانی  می گردد.» اما به عنوان  مثال  جرائم  بر ضد هواپیماها  هرچند به  عنوان یک  عبارت مورد  تاثیر, «کیفریی» قلمداد می شود باز  به صلاحیت جهانی  منجر   نمی گردد. به عبارت  دیگر,  هرچند می توان گفت  که افراد  در قبال طیفی از  فعالیتها که در حوزه  عمومی  اصطلاح  «تروریسم» قرار می گیرد مسئولیت  کیفری می یابند اما صرفاٌ تعداد بسیار  اندکی  از این جرائم  (نظیر  جرایم  جنگی   و جرائم نسبت به بشریت) است که  صلاحیت های  جهانی ایجاد می کنند. اما بیشتر  این جرائم  در چارچوب صلاحیت های  ملی گوناگون  قابل محاکمه  اند چرا  که به مو جب ی حقوق  بین المللی مبنای  صلاحیت  (هرچند جهانی نباشد)  بسیار گسترده است.

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 65

حجم :  43   kb

مبلغ قابل پرداخت 44000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنیددر صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد