بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

شرایط استفاده از انتخاب رشته مجازی و روش استفاده از این سیستم

سازمان سنجش آموزش کشور در راستای مأموریت سنجش علمی داوطلبان متقاضی ورود به آموزش عالی، اطلاع رسانی، راهنمایی و کمک به داوطلبان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است. لذا علاوه بر فعالیت‌های موظف شامل طراحی و اجرای آزمون‌های مختلف و ارزیابی علمی داوطلبان آزمون سراسری، ضمن اهمیت دادن به دغدغه داوطلبان در رابطه با انتخاب رشته بهینه، علاوه بر سایر روش‌های راهنمایی، همچون ویژه نامه انتخاب رشته به همراه نرم افزار سامان رشته و انتشار کتاب راهنمای انتخاب رشته نسبت به اجرای انتخاب رشته مجازی در آزمون سراسری سال 1389 اقدام خواهد نمود.

یکی از مهمترین منابع اطلاعاتی در انتخاب رشته، دسترسی به اطلاعات داوطلبان پذیرفته شده سال قبل در آزمون سراسری می‌باشد که تا حدود زیادی می‌تواند راهنمای داوطلبان در تعیین رشته‌هایی باشد که از شانس قبولی بالاتری برخوردارند. لذا با توجه به پیچیدگی‌های گزینشی همچون نوع گزینش‌های متفاوت (کشوری، قطبی، ناحیه‌ای، استانی و ...) و سهمیه‌های متفاوت (منطقه یک، دو، سه، خانواده شهدا، فرزندان شهدا و رزمندگان) در نوع دوره‌های مختلف (روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، بین الملل، نیمه‌حضوری، مجازی و ویژه فرهنگیان) و سایر شرایط و ضوابط موجود در اختیار داشتن این اطلاعات برای داوطلبان به صورت خام جز سردرگمی را به دنبال نخواهد داشت. بنابراین سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اقدام به این خواست داوطلبان سال جاری براساس نمرات هر داوطلب در هر زیر گروه و وضعیت سهمیه‌ای و ... و همچنین شرایط و ضوابط خاص هر رشته محل در آزمون سراسری سال گذشته که تفاوت‌های اندکی با سال جاری دارد نسبت به مقایسه آنها با اطلاعات سال گذشته با تمامی شرایط و ضوابط موجود و درج شده در دفترچه راهنمای سال جاری اقدام می‌نماید و رشته‌هایی که اگر هر فرد در سال گذشته با این نمرات سال جاری شرکت می‌نمود و قبول می‌شد را در انتخاب رشته مجازی به وی معرفی می‌نماید. لیکن از مهمترین مسائل، توجه جدی داوطلب به دفترچه راهنمای شماره 2 است که ضوابط و شرایط نهایی در آن درج شده است.

نکات مهم و قابل توجه داوطلبان در استفاده از این سیستم:

1- مبنای کارسیستم، اطلاعات رشته محل‌های آزمون سراسری سال گذشته (1388) می‌باشد. برخی رشته‌های جدید سال 1389 و همچنین تعداد محدودی از رشته های سال 88 که در سال 89  پذیرش ندارند را شامل نمی‌شود.
2- این سیستم نرم افزاری براساس کد رشته محل‌های سال گذشته تنظیم شده است از این رو در انتخاب رشته بایستی صرفاً دفترچه راهنمای این سال یعنی سال 1389 مورد استفاده و توجه قرار گیرد. ضمن این که در این دفترچه نسبت به سال گذشته ممکن است رشته محلی اضافه، کم و یا اصلاح شده باشد.
3- رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص را در صورتی می‌توانید در انتخاب رشته واقعی خود انتخاب کنید که جزو معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت که از تاریخ حدود پانزدهم مرداد ماه اعلام می‌شود معرفی شده باشید. لذا این رشته‌هادر سیستم پیشنهاد نخواهد شد.
4- اگر در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت نموده‌اید و در آنها مجاز به انتخاب رشته شده‌اید به ازای هر گروه آزمایشی، رشته‌های خاص آن گروه ارائه می‌شود. لذا توجه نمایید که در انتخاب رشته اصلی خود فقط و فقط یک فرم انتخاب رشته در اختیار شما قرار گیرد و لذا می‌توانید تمامی رشته محل‌های مورد علاقه برای انتخاب رشته را اعم از یک، دو یا سه گروه آزمایشی را فقط در این فرم براساس علاقه و اولویت مورد نظر وارد نمایید. به عبارت دیگر به ازای هر گروه آزمایشی مجاز به انتخاب رشته، فرم صدتایی جداگانه برای انتخاب رشته اصلی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد.
5_ توجه نمایید که برای رشته‌های نیمه متمرکز، بورسیه، شرایط خاص و رشته‌های که در سال 89 در دفترچه راهنمای شماره دو درج شده در این سیستم رشته‌ای ارائه نمی‌شود که لزوماً بایستی براساس مندرجات دفترچه اقدام نمایید.
6_ تمامی رشته‌های پیشنهادی دقیقاً براساس اطلاعات ثبتی شما و اطلاعات هر رشته محل صورت پذیرفته است. به عنوان مثال رشته‌های پیشنهادی دوره‌های پیام نور، با توجه به اطلاعات ثبت نامی شما شامل محل تولد، محل اقامت، محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم و با توجه به شهرستان تحت پوشش هر دانشگاه پیام نور که در پیوست دفترچه شماره دو در صفحات آخر دفترچه درج شده تولید شده است.
7- این سیستم فقط و فقط جهت راهنمای بیشتر داوطلبان تهیه شده و استفاده یا عدم استفاده از آن کاملاً اختیاری می‌باشد و ملاک اصلی برای انتخاب رشته دفترچه‌های راهنما و اطلاعیه‌های سازمان سنجش می‌باشد لذا هیچگونه پاسخگویی در این خصوص صورت نمی‌گیرد.
8- نکات اساسی در انتخاب رشته، میزان علاقه به رشته، دانشگاه و امکانات و شرایط دانشگاه و شهر محل تحصیل، شرایط و ضوابط خاص هر رشته یا نوع رشته (روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و ...) مقطع تحصیلی رشته (دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی، کاردانی) زمینه‌های اصلی و تخصصی رشته و مشاغل مورد تصدی پس از فراغت از تحصیل، شناخت از رشته، نمره کل داوطلب در هر زیر گروه و ... می‌باشد. لذا این سیستم فقط می‌تواند به عنوان یک راهنما مورد استفاده قرار گیرد و استفاده صرف از آن توصیه نمی‌شود.
9- به داوطلبانی که تعداد رشته محل‌های محدودی به آنها اعلام شده یا اصلاً رشته‌ای به آنها پیشنهاد نشده است و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند توصیه می‌شود با توجه به نوع رشته‌های مجاز و شرایط و ضوابط رشته‌ها و دوره‌ها که در دفترچه درج شده و یا سایر رشته‌هایی که معادل رشته‌های اعلام شده از لحاظ نوع دوره، نوع مقطع و ... است در انتخاب رشته اصلی اقدام نمایند.
10- به داوطلبانی که فقط در دوره‌های روزانه و شبانه مجاز به انتخاب رشته می‌باشند و دارای رتبه‌هایی نزدیک به آخرین رتبه مجاز به دوره‌های روزانه و شبانه هستند پیشنهاد می‌شود از خرید و مراجعه برای دریافت اطلاعات از این سیستم خودداری نمایند.
11- برای داوطلبانی که فقط در رشته‌های خاص بهیاران یا رشته‌های خاص فرهنگیان مجاز به انتخاب رشته می‌باشند اکیداً توصیه می‌شود از خرید و مراجعه برای دریافت اطلاعات از این سیستم خودداری نمایند.
 
روش استفاده از سیستم:

 این سیستم حداکثر 48 ساعت پس از اعلام نتایج (کارنامه علمی) مرحله اول بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فعال خواهد شد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته (در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی) می باشند نسبت به مطالعه دقیق این راهنما اقدام و در صورتی که واجد شرایط اعلام شده در این راهنما می باشند و علاقه مند به استفاده از آن می باشند اقدامات ذیل را انجام دهند.

1- نسبت به خرید کارت اعتباری انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1389 اقدام نمایند این کارت به دو روش قابل ابتیاع است.
 الف) توسط سایت سازمان از طریق، پرداخت الکترونیکی تمامی کارت بانک‌های عضو شبکه شتاب که امکان خرید اینترنتی آنها قبلاً توسط بانک صادر کننده فعال شده  است.
ب ) مراجعه به ATM های بانکهای ملی و صادرات با تمامی کارت بانک‌های عضو شبکه شتاب و انتخاب گزینه کارت اعتباری انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1389.
2- با خرید این کارت از هر یک از دو شیوه فوق شماره سریال، نام کاربری و نام عبوری در اختیار شما قرار می‌گیرد که فقط و فقط مخصوص استفاده از سیستم انتخاب رشته مجازی است.
3- مبلغ پرداختی بابت هر کارت اعتباری 4000 تومان می‌باشد. داوطلب به ازای هر گروه‌ آزمایشی که علاقه‌مند به استفاده از سیستم مجازی انتخاب رشته است خرید یک کارت کفایت می‌نماید.
4- مراجعه به سایت سازمان سنجش و انتخاب لینک مربوط به انتخاب رشته مجازی در گروه آزمایشی مورد نظر و وارد نمودن اطلاعات خواسته شده در سیستم.
5- در صورتی که اطلاعات بند 4 صحیح وارد شده باشد در صفحه بعدی اطلاعات کارت اعتباری انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1389 از شما درخواست می‌شود که لازم است این اطلاعات وارد شود.
6_ در صورت صحت اطلاعات وارد شده، کارت اعتباری انتخاب رشته مجازی سال 1389 به این شماره پرونده در این گروه آزمایشی انتخابی اختصاص یافته و در مراجعات بعدی برای استفاده از خدمات سیستم در این گروه نیازی به ورود اطلاعات کارت اعتباری انتخاب رشته مجازی جدید نخواهید داشت.
7- دقت نمایید هر کارت اعتباری 4000 تومانی خریداری شده فقط برای یک داوطلب و در یک گروه‌ آزمایشی می‌باشد و استفاده مجدد از آن در گروه‌های آزمایشی دیگر یا برای داوطلب دیگر امکان پذیر نیست.
 
امکانات سیستم :
 پس از انجام مراحل فوق الذکر در اولین گام اطلاعات کلی و اصول و مبانی استفاده از این سیستم ارائه می‌شود که داوطلب پس از مطالعه آن می‌تواند حداکثر تا 250 رشته محل را مشاهده نماید. شایان ذکر است رشته‌های ارائه شده تا حدودی از بالا به پایین شانس قبولی را اضافه می‌کند. از بزرگترین مزایای این سیستم علاوه بر شانس قبولی بالا، در رشته‌های ارائه شده، امکان جستجوهای متنوع می‌باشد که برای داوطلب امکان جستجوی موردی یا ترکیبی بر اساس 1) نوع دوره (روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و ...)، 2) مقطع دوره (دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی) ، 3) حداکثر تا سه استان محل تحصیل 4) عناوین رشته‌های مورد علاقه فراهم شده است.

تذکرات مهم :
- استفاده از این سیستم مجازی، کاملاً اختیاری است و هیچگونه تأثیری در روند اجرای آزمون سراسری ندارد. انتخاب رشته اصلی  از تاریخ 16/5/89 بر روی سیستم قرار می‌گیرد و داوطلبان در صورتی که انتخاب رشته اصلی را انجام ندهند از چرخه آزمون سراسری حذف خواهند شد.
- این سیستم فقط جهت راهنمایی و اطلاع داوطلبان از رشته‌هایی که براساس اطلاعات سال قبل شانس قبولی دارند تهیه شده لذا مطالعه دقیق و کامل دفترچه شماره دو سال جاری الزامی است و ملاک عمل خواهد بود و انتخاب رشته مجازی هیچگونه پاسخگویی بعدی را برای سازمان سنجش نخواهد داشت.
- برخی از تغییرات مانند افزایش یا کاهش رشته‌ها در سال 1389 (هرچند که بسیار جزئی می‌باشد) در مقایسه با سال 1388 در این سیستم دیده نمی‌شود لیکن این رشته‌های پیشنهادی می‌تواند، داوطلبان را به سمت رشته‌هایی که شانس قبولی دارند راهنمایی تا براساس علایق خود و مطالعه دفترچه راهنمای شماره 2 انتخاب رشته اصلی را انجام دهند.
- به داوطلبانی که فقط در دوره‌های ویژه فرهنگیان و ظرفیت‌های ویژه بهیاران در رشته‌های پرستاری مجاز به انتخاب رشته شده‌اند هیچگونه پیشنهادی توسط این سیستم ارائه نخواهد شد.
- به داوطلبانی که فقط در دوره‌های روزانه و شبانه مجاز به انتخاب رشته‌اند و یا فقط در دوره‌های پیام نور و غیرانتفاعی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و دارای رتبه‌های نزدیک به آخرین نفر است می‌باشند توصیه می‌شود فقط براساس علایق انتخاب رشته نموده و به این سیستم مراجعه ننمایند زیرا ممکن است تعداد رشته‌هایی بسیار کم برای آنها پیشنهاد شود.
- در این سیستم رشته‌های نیمه متمرکز، شرایط خاص، بورسیه، ویژه مناطق محروم، ویژه فرهنگیان با توجه به شرایط و ضوابط خاص آنها پیشنهاد نمی‌شود. لذا در صورت علاقه مندی به اینگونه رشته‌ها و داشتن شرایط و ضوابط مطابق دفترچه راهنما نسبت به انتخاب آنها اقدام نمایند.
- با توجه به محدودیت تعداد رشته محل‌های گروه‌های زبان و هنر در تمامی دوره‌های روزانه و شبانه، پیام نور و غیرانتفاعی فقط براساس علایق خود اقدام نمایید.
- مجدداً تأکید می‌شود پرداخت هزینه فقط برای استفاده از سیستم انتخاب رشته مجازی، در صورت مجاز به انتخاب رشته بودن کاملاً اختیاری می‌باشد و برای انتخاب رشته اصلی نیاز به پرداخت هیچگونه وجهی نمی‌باشد.
 

<< در صورت مشاهده هرگونه مشکل در کارت اعتباری خریداری شده برای انتخاب رشته مجازی از ATM های (خودپردازهای) بانک ملی یا صادرات مانند خوانا نبودن یک یا برخی از اعداد از طریق  سیستم پاسخگویی الکترونیکی  ، بخش آزمون سراسری سال 1389 درخواست خود را مطرح نمایید. >>
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد