بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

روز پاسدار

 

نام : حسین

لقب : سید الشهداء

کنیه : ابو عبدالله

نام پدر : علی (ع)

نام مادر : فاطمه (س)

تاریخ ولادت : 3 شعبان

محل ولادت : مدینه

مدت امامت : 11 سال

مدت عمر : 57  سال

تاریخ شهادت : 10 محرم

علت شهادت : عدم بیعت با یزید

نام قاتل : شمر بن ذی الجوشن

محل دفن : کربلا معلی

 

 

امام حسین فرزند دومین امام علی و حضرت زهرا علیهم السلام است . آن حضرت در شهر مدینه به روز سوم شعبان  دیده به جهان گشود آن حضرت شش ماه و ده روز با برادر بزرگترش امام حسن (ع) فاصله سنی داشت و مراحل رشد و نمو خویش را  درمدت کمتر از هفت سال در مصاحبت با رسول (ص) و سی سال در کنار امیرالمومنین (ع) و ده سال با امام حسن (ع) گذراند.  و در سال 49 یا 50 هجری پس از شهادت مظلومانه امام حسن (ع)  امامت شیعیان را بر عهده گرفت .


امام حسین (ع)  در شکم مادر، کراماتی صادر شده که از آن جمله است
:
1-
فاطمه (س) از شکم خود صدای ذکر و تسبیح و تقدیس خدا را می‌شنید. 2- نور حسین (ع)  بر صورت و پیشانی فاطمه زهرا ( س)  ظاهر شده بود، به گونه ای که پیامبر اکرم (ص) به او فرمود: «ای فاطمه، من در صورت تو نوری مشاهده می‌کنم. به زودی حجت و امامی برای مردم به‌دنیا می‌آوری»

 

در روایت دیگری، فاطمه سلام الله علیها فرمود:

 « وقتی فرزندم حسین در شکمم بود، در تاریکی شب، نیازی به چراغ نداشتم.»

 

یکی از ویژگی‌های امام حسین ( ع )  این است که جبرئیل مژده‌ی ولادت و خبر شهادت آن حضرت را پیش از تولدش برای پیامبر گرامی آورده است.


امام صادق (ع)  فرمود:

« جبرئیل بر محمد (ص)  نازل شد و گفت: ای محمد! خدا تو را به مولودی که از فاطمه متولد می‌شود مژده می‌دهد و بدان که امت تو، بعد از تو او را می‌کشند»
پیامبر اکرم (ص) فرمود:

« ای جبرئیل! سلام مرا به پروردگارم برسان. مرا به مولودی که از فاطمه متولد شود و امتم او را بکشند نیازی نیست.»

جبرئیل به آسمان عروج کرد و آنگاه فرود آمد و دوباره همان سخن را گفت. پیغمبر نیز همان پاسخ را تکرار کرد.

جبرئیل به آسمان بالا رفت و آنگاه فرود آمد وگفت:

« ای محمد! پروردگارت به تو سلام می‌رساند و به تو بشارت می‌دهد که امامت و ولایت و وصایت را در نسل آن مولود قرار می‌دهدآن‌گاه پیامبر فرمود: «راضی شدم.»

 

ابن عباس از پیامبر اکرم (ص) نقل می فرمایند که : وقتی امام حسین (ع) به ‌دنیا آمد، خداوند به جبرئیل وحی کرد که با هزار گروه از فرشتگان، بر من نازل شوند و  ولادت حسین (ع) را به من تهنیت بگویند. هر گروه شامل یک میلیون فرشته بود سوار بر اسب‌های ابلق( سیاه و سفید)، با زین‌ها و دهنه‌های مزین به در و یاقوت، و همراه‌شان فرشتگانی بودند که چوب‌هایی از نور به‌دست داشتند .

 

 جشن میلاد امام حسین (ع) در ملکوت

ابن عباس از پیامبر گرامی نقل می کند: وقتی امام حسین (ع)  به‌دنیا آمد، خداوند در عالم ملکوت به فرشته خازن و عهده دار آتش جهنم،  وحی کرد که به خاطر مولودی که به پیامبرش عطا کرده است، آتش جهنم را بر اهلش خاموش کند و به رضوان، نگهبان بهشت وحی کرد که بهشت را بیاراید و آن را خوشبو گرداند و به حورالعین وحی فرمود که خود را بیارایند و به دیدار یکدیگر بروند و به ملائکه وحی فرمود که در صفوفی بایستند و به تسبیح و تحمید و تمجید و تکبیر بپردازند.
 


پیام حضرت امام خمینى( ره ) به مناسبت روز پاسدار

حضرت امام خمینى ره نیز در سوم شعبان سال 1358  به مناسبت ولادت امام حسین( ع ) در پیامی  سوم شعبان را روز پاسدار نامیدند.
بسم الله الرحمن الرحیم
روز مبارک سوم شعبان المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسدارى از مکتب مترقى اسلام است به عموم هم میهنان و بخصوص پاسداران انقلاب اسلامى تبریک عرض و بحق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است، پاسدارى که هرچه داشت، در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنى امیه نجات داد... اگر فداکارى پاسداران عظیم الشان اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان رژیم بنى امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه معرفى مى شد و زحمات نبى اکرم (ص) و اصحاب فداکارش به هدر مى رفت...همه پاسدار اسلام و حکومت حق باشید. در اینجا پاسداری این است که این حکومت، حکومت عدل باشد و پاسداری از عدالت باشد.پاسداری از عدالت این است که پاسدار خودش موصوف به عدالت باشد تا بتواند پاسداری از عدالت کند...

پاسدار در لغت بمعنی نگهبان و مراقب است و پاسدار و پاسداران، آن کسانى هستند که در حساس ترین لحظات تاریخ از میان خلق برمی خیزند و همچون دژی مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمی دارند. در تاریخ تمدن بشری کم بوده اند آدمیانی که برای بر افراشته داشتن چراغ حق و ترویج اخلاق کریمه، تمامی هستی و آمال خود را بر سر هدف خویش بگذارند. کمربستن برای احیای حقیقت خواهی، همتی جانانه می طلبد که تنها از مردانی چون حسین(ع) برمی آید که آزادگی و شور حقیقت جوئی اش چنان حماسه ای آفرید که تا زمان، زمان است نامش جاودان و موجب احترام انسانهای حق طلب است و خواهد بود.

 امام حسین(ع) هنگامی که تحریف گران حقیقت و تقدیس کنندگان خشونت، از سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) و آنچه خداوند در شریعت اسلامی و از زبان قرآن بنا نهاده بود تصویری مغایر با واقعیت ارائه کردند، برخود تکلیف دید تا برای احیای آن سنت از کف رفته و نهادینه کردنش در میان امت اسلام، قیام تاریخی و حماسی اش را آغاز کند و بدین ترتیب از دین پیامبر خود پاسداری نماید. که این در حقیقت تجلی شجاعت پدرش، علی(ع) بود در پاسداری ازرسول خدا در کنار ستون حرس که بدین زیبایی دراعتلای پرچم دین خدا پدیدار گشت. بی شک حسین (ع) تبدیل به الگوی کامل و جاودانه پاسداری از ارزش ها برای رادمردان تاریخ گشت.

می توان نمونه هایی از رادمردی پاسداران را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یافت. پاسدارانی که در دفاع از کیان و کشور خود به فداکاری پرداختند. افرادی که با روحیه شهادت طلبی، انسجام درونی و خلاقیت نظامی در صحنه های مختلف به نبرد پرداختند.

چنانچه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می فرمایند:

... من اصرار دارم که شما عزیزان پاسدار در هر جا هستید، روح و حقیقت پاسدارى و سپاه پاسداران را مورد توجه قرار بدهید. در ایجاد سپاه پاسداران، فقط این نبود که نظام مى خواهد از نو یک نیروى مسلح درست کند - مسئله تنها به این جا ختم نمى شد - مسئله از این هم بالاتر بود؛ مسئله این بود که در یک تشکیلات نظامى که به وسیله انقلاب به وجود مى آمد، فکر و عقیده و ایمان - یعنى عامل معنوى قدرت - در تمام اجزا رعایت و لحاظ بشود؛ و تا آن جا که ممکن بود، این کار شد...

 ...اساس قضیه این بود؛ سپاه پاسداران بعد از آن که به وجود آمد، کسانى که آن را نمى خواستند، بارها آن را تا مرز انحلال بردند و به انزوا انداختند؛ نسبت به آن بى اعتنایى کردند و به آن امکانات ندادند؛ بارها از آن بدگویى کردند؛ اما سپاه ماند و مى ماند. این گونه پایه مستحکمى مى ماند؛ چرا؟ چون عامل معنوى قدرت در درون این سازمان به طور وافر وجود داشته است و امروز هم وجود دارد. آن عامل معنوى قدرت چیست؟ اعتقاد، ایمان، اخلاص، مجاهدت براى اداى تکلیف، مجاهدت براى خدا، مجاهدت منهاى درآمد مادىِ آن مجاهدت و تلاش؛ اینها مهم است؛ اینهاست که یک مجموعه و یک نظام را حفظ مى کند؛ در اصل انقلاب هم همین معنا بود و امروز هم هست. نباید به بعضى از ظواهرى که مخالفان اصل نظام سعى مى کنند آنها را درشت و پر رنگ و رنگ آمیزى کنند و نسبت به آنها مبالغه نمایند، فریب خورد؛ حقیقت قضیه وجود ایمان است....

 ... مجموعه شما، از جمله این مجموعه هاى مؤمن است. سپاه پاسداران را با همان عناصر ارزشمندى که با آن به وجود آمد و با آن توانست در مقابل دشمنان قدرت نمایى کند و از امنیت مرزها و از استقلال ملى دفاع کند؛ با همان خصوصیات و با همان پایه هاى مستحکم، شما باید آن را حفظ کنید و قدر بدانید و ارج بنهید... امروز دشمن به مراکز اصلى اقتدار این ملت، بیشتر از همه دشمنى مى کند و متوجه به آنهاست؛ یکى از آنها سپاه است. یکى از آن مراکزى که دشمن با آن بشدت دشمن است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است. سعى مى کنند آنچه که بتوانند، از این قدرت معنوى کم کنند؛ که این یک کار بلند مدت استکبار است...

در طول هشت سال دفاع مقدس و فراز و نشیب های پس از انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نهادهایی بود که در کنار دیگر اقشار نظامی و پاسداران گمنام ایران اسلامی با اقتدا به مولاى خود سید مظلومان علیه الصلوة و السلام، نجات بخش ملت ایران و اسلام عزیز بوده و در پاسدارى از انقلاب و هدفهاى آن عاملى مؤثر و رکنى رکین بوده و هست.

و اکنون شما ای پاسداران عصر حاضر و انقلاب اسلامى! به حسین بن علی (ع) که به راستی پاسدار حرمت و انسانیت و احترام به حقوق آدمیان بود به پاسداران قرآن کریم و امام امت اقتدا نموده، حق پاسدارى از اسلام و انقلاب اسلامى را به خوبى ادا کنید و از این منصب بزرگ که منصب انبیاى عظام و اولیاى خداوند تعالى است، به خوبى حفاظت کنید.

اولین پیام حضرت امام خمینى(ره) به مناسبت روز پاسدار

حضرت امام خمینى (ره) در سوم شعبان سال 1399 برابر با هفتم تیر ماه 1358 پیامى به مناسبت ولادت امام حسین (ع) فرستادند و در این پیام سوم شعبان را روز پاسدار نامیدند.

بسم الله الرحمن الرحیم

روز مبارک سوم شعبان المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسدارى از مکتب مترقى اسلام است، به عموم هم میهنان و بخصوص پاسداران انقلاب اسلامى تبریک عرض میکنم و بحق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم. روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است، پاسدارى که هر چه داشت، در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنى امیه نجات داد... اگر فداکارى پاسداران عظیم الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان رژیم بنى امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه معرفى مى شد و زحمات نبى اکرم (ص) و اصحاب فداکارش به هدر مى رفت... همه پاسدار اسلام و حکومت حق باشید. در اینجا پاسداری این است که این حکومت، حکومت عدل باشد و پاسداری از عدالت باشد. پاسداری از عدالت این است که پاسدار خودش موصوف به عدالت باشد تا بتواند پاسداری از عدالت کند...

سبزپوشان سروقامت (روز پاسدار)

گزیده بیانات ویژه روز پاسدار و روز جانباز

ولادت حضرت امام حسین(علیه‌السلام) ـ روز پاسدار

  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) :

 * بحق باید این روز معظم را (سوم شعبان) روز پاسدار بنامیم.

* روز پاسدار, روز نجات اسلام از پرتگاه انحراف طاغوتی است.

* روز مبارک سوم شعبان المعظم را که طلیعه پاسدار و پاسداری از مکتب مترقی اسلام است به عموم هم‌میهنان و خصوص پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض می‌کنم و بحق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم.

* سوم شعبان را باید روز پاسدار بنامیم چرا که روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است.

* روز مبارک سوم شعبان المعظم روز پاسدار است و روز تحقق پاسداری از اسلام و حقیقت.

* روز مبارک سوم شعبان المعظم روز تولد بزرگ پاسداری است که با خون خود و فرزندان و اصحابش مکتب را زنده کرد.

* عید سعید پربرکت سوم شعبان المعظم ولادت با سعادت سید مظلومان بر مظلومان جهان مبارک باد.

* این روز شریف(سوم شعبان) که طلیعه بعثت خاتم الانبیاء (ص) بوده است مبارک بوده و خواهد بود.

* اینک که پاسداران از سپاه و کمیته‌های عصر حاضر این روز پر برکت جاوید را روز پاسدار اعلام نموده‌اند مسئولیتی بس بزرگ و تکلیفی بس عظیم را عهده‌دار شدند.

* اینجانب روز مبارک پاسدار را به شما دوستان و سایر قشرهای ملت, بلکه به مستضعفان جهان تبریک می‌گویم و سعادت آنان و عظمت اسلام و مسلمین را خواهانم.

* ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

* سپاه پاسداران از متن ملت اسلام جوشش پیدا کرده‌اند.

* شما پاسداران مثل جوانهای صدر اسلام هستید.

* شما پاسداران اسلام را نجات دادید.

ولادت حضرت ابوالفضل العباس (علیه‌السلام) روز جانباز

ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت ا... العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی):

 * صبر و استقامت جانبازان موجب سربلندی و افتخار اسلام است.

* ما به جانبازان, بعنوان شهیدان زندة انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن میلاد  پربرکت کلیدداران کعبه عشق، عزت و مردانگی،  پاسداران حرم سبز دین و انسانیت حضرت امام حسین (ع)  و حضرت اباالفضل العباس (ع) و  مناسبتهای روز پاسدار و روز جانباز بیانیه ای  صادرکرد. 
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در  بخشی از این بیانیه آمده است:  «سوم شعبان  هرسال یادآور حماسه آفرینی و جانفشانیهای پاسداران  حریم حرمت قرآن و ولایت و مدافعان سخت کوش و  همیشه بیدار عرصههای نبرد و مشعلداران صحیفه تاریخ  است. پاسداران این رهروان مومن و صادق نهضت حسینی،  ره پویان طریق خمینی (ره) و سنگرنشینان ولایت عشق از  آغاز انقلاب اسلامی در همه عرصه ها چونان خورشید  فروزان درخشیدند و حماسه هایی جاوید  آفریدند.
در هنگامه ای که دشمن غدار و فریب خورده  استکبار، ناجوانمردانه سرزمین عزیزمان را آماج حملات  ددمنشانه قرار داد; سبز پوشان غیرتمند سپاه عشق همپا  و همدوش همرزمان خود در ارتش جمهوری اسلامی ایران قامت  آراستند و بر دشمن پلید شوریدند و همه آرزوهایشان را  بر دلهای سیاهشان به خفت نشانده و سرافرازانه آوای  اقتدار سرودند». 
این بیانیه می افزاید: «پاسداران حریم ولایت پس از  جنگ نیز در عرصه های مختلف سازندگی و فرهنگی نیز  آرام نگرفته و با حضور فعال و خستگی ناپذیر خود  امیدهای دشمن شکست خورده را که بر امواج ناپیدای  دسیسه و فتنه، ناتوانی و شکست جمهوری اسلامی ایران  را نشانه رفته بود; به مرداب یاس و مرگ نشانده و  موجی از شادی، بالندگی، امنیت و سرافرازی را در  این خاک مقدس و پرگهر افشاندند».
در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به روز جانباز  آمده است: «جانبازان، این سروقامتان همیشه جاوید  که بر بلندترین قله ها با مشعلی فروزان از ایمان و  اخلاص ایستاده اند و سندهای پراعتبار حقانیت ما و  رسواگر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی هستند،  ایثارشان بر همیشه تاریخ ثبت شده و تا ابد خواهد  ماند. گرامی باد صبر که آیه آیه کتاب زندگی شماست و  گرامی باد غیرت که رنگ عصمت خون شماست». 
 همچنین در بیانیه ارتش ضمن تجلیل از آزادگان سرافراز  میهن اسلامی تصریح شده است: «آزادگان، این  رادمردان نستوه که در طنین دعوت رهبرشان، تن پوش الله  به تن کردند و لااله الا الله گویان به جبهه ها  شتافتند و جان های خویش را سپر سرب و آهن و آتش  ساختند; تفسیر دوباره و عینی کاروان امام سجاد (ع)  هستند که از پس از عاشورای کربلا اسیر غل و زنجیر  یزیدیان گردیده و سالها مقاومت و پایداری را به  نمایش گذاشتند و پیام آوران عجز و زبونی ظالمان شدند . چشم در رنجتان می گشائیم و پا در رکاب سبزترین  سرود سرزمین مان; ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله  العظمی خامنه ای، فرمانده معظم کل قوا هر لحظه  آماده جانفشانی هستیم». 
در پایان این بیانیه تصریح شده است: «ارتش جمهوری  اسلامی ایران ضمن پاسداشت همه سلحشوری ها و  فدارکاری های بی دریغ همرزمان خود در سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی و جانفشانی ها و ایثارگری های  جانبازان و آزادگان صبور و عزیزمان، ایام خجسته  شعبانیه و مناسبت های فرخنده روز پاسدار و روز  جانباز را به محضر حضرت ولی عصر ارواحناالفدا»،  فرماندهی معظم کل قوا و اسوه های سبز شرف و  مردانگی، غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و  جانبازان رشید و آزادگان سرافراز تبریک و تهنیت  گفته و آرزوی اقتدار و بالندگی برای ایران عزیز  اسلامی و رادمردان دلیر نیروهای مسلح را از خداوند  منان خواستار است».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد