بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

چگونه از تخم پنگوئن‌ها مراقبت کنیم

 شهاب پاک‌نگر | بی قانون

جناب آقای دکتر علی‌عسگری

ریاست محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم

 یادش بخیر! آخرین باری که برای صدا و سیما نامه نوشتم برمی‌گردد به 24سال قبل. یعنی بعد از برنامه صندوق پست که برای گلابی و کلاه‌قرمزی نامه ارسال کردم، این نخستین نامه‌ای است که برای یک نفر در صدا و سیما می‌فرستم. قاعدتا حرف‌های زیادی برای گفتن دارم اما می‌ترسم وقت شما اجازه ندهد و یک دفعه بهمن هاشمی بپرد وسط نامه و بخواهد روبیکا یا سرویس یک‌پارچه آگرین را تبلیغ کند. برای همین عرایضم را خیلی خلاصه خدمت‌تان می‌گویم.

  

الف) قبل از هرچیزی باید از شما به‌خاطر اینکه به فکر آرامش ما هستید تشکر کنم. از قدیم گفته‌اند «بی‌خبری و خوش‌خبری». سازمان شما هم همین کار را خیلی خوب برای ما انجام می‌دهد. مثلا می‌شنویم دلار به 9 هزار تومان رسیده، می‌زنیم تلویزیون می‌بینیم پنگوئن‌ها قرار است در زمستان روی تخم‌های‌شان بخوابند. زلزله می‌آید، می‌زنیم تلویزیون، می‌بینیم یکی از پنگوئن‌های نر، تخم‌ها را روی پایش قرارداده که یخ نزند. سانچی آتش می‌گیرد می‌زنیم تلویزیون، می‌بینم بالاخره این تخم‌ها جوجه شدند و به سلامتی رفتند داخل آب. استان‌های جنوبی بدون آب شده‌اند و توفان شن سیستان را گرفته، می‌زنیم تلویزیون می‌بینیم یک شیر دریایی پدرسوخته، می‌خواهد جوجه پنگوئنی که پریده داخل آب را بخورد و نمی‌تواند و ما خیلی خوشحال می‌شویم. خلاصه بابت آرامشی که هر شب به خورد ما می‌دهید خیلی ممنونیم.

ب) سازمان شما خیلی به فکر درس بچه‌هاست. واقعا بابت این موضوع جا دارد از شما تشکر ویژه‌ای داشته باشیم. نکته مثبت دیگر اینکه شما بچه‌ها را ملزم نمی‌کنید حتما یک الگوی آموزشی را پیش بگیرند و به آن‌ها حق انتخاب می‌دهید. تازه تیم نام‌گذاری برنامه‌های آموزشی هم خیلی خلاقیت دارند و آدم از این سطح از نبوغ واقعا لذت می‌برد. یعنی عصرها که تلویزیون را روشن می‌کنیم به ترتیب کانال‌های مختلف گزینه یک، گزینه دو، گزینه سه، گزینه چهار، گزینه دنده به دنده و... را پخش می‌کنند و دانش‌آموزان می‌توانند خیلی راحت غول کنکور را شکست دهند. کافی است عدد پایه تحصیلی‌شان را به یک سامانه پیامک کنند تا مشاوران و رتبه‌های برتر کنکور با آن‌ها تماس بگیرند.

ج) دوازدهمی‌ها آس منتشر شد! یازدهمی‌ها آس منتشر شد! دهمی‌ها آس منتشر شد! نهمی‌ها آس منتشر شد! هشتمی‌ها آس منتشر شد! هفتمی‌ها آس منتشر شد! ششمی‌ها آس منتشر شد! پنجمی‌ها آس منتشر شد! چهارمی‌ها آس منتشر شد! آقای دکتر علی‌عسگری این تنها 30 ثانیه از زندگی یک جوان ایرانی بین دونیمه جام‌جهانی است. خواستم در جریان باشید!

د) آقای دکتر ما می‌دانیم هر تلویزیونی از طریق تبلیغات پول در می‌آورد. اما رسم بر این است که تلویزیون‌ها یک برنامه‌ای نشان بدهند و بینش چندتا تبلیغ نشان بدهند. از طرف دیگر می‌دانیم زیرنویس تبلیغاتی همه جای دنیا رایج است ولی لطفا به بچه‌ها بگویید لااقل سر بازی فینال جام‌جهانی این فونت زیرنویس را صدتا کم کنند تا ما حداقل ببینیم لباس تیم‌ها چه رنگی است. صحبت تبلیغات شد، این راهم بگویم که واقعا بچه‌های تولید کننده تبلیغات خیلی هنرمندند. باید حسابی از آن‌ها تقدیر کنید. فکرش را نمی‌کردیم که اگر یک روز ته همه کلمات یک «ـیلا» اضافه شود چقدر روی روان آدم برای خرید تاثیر مثبت دارد. یا همین کلمه «خوشحالینا» چقدر نبوغ دارد. آدم می‌خواهد از شدت هنر و نبوغ غش کند.

ه‍) آقای دکتر در پایان ضمن اینکه به اطلاع‌تان می‌رسانم مجموعه سوالات آس برای سومی‌ها و دومی‌ها هم همین الان منتشر شد، باید از شما یک تشکر خاص داشته باشیم. ما الان در یک شرایط حساس کنونی‌ای هستیم که باید همه‌جوره با فساد اقتصادی مبارزه کنیم.

اینجاروزنامه است و نمی‌شود بحث راخیلی باز کرد ولی سربسته می‌گویم همین کاری که بچه‌های سازمان چند شب قبل انجام دادند، باعث شد جایگاه ما در حوزه مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی در جهان صد پله صعود کند. به نظر ما یک جشن تقدیر از دست اندرکاران این برنامه تدارک ببینید تا خستگی‌شان در برود.

با احترام مجدد

شهاب پاک‌نگر

روزنامه طنز بی قانون ضمیمه طنز روزنامه قانون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد