بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

نامه فرهنگیان سمنان به رهبر انقلاب

بسم الله الرحمن الرحیم

انی بعثت معلما

محضر مستطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی، نائب امام عصر(عج) حضرت آیت العظمی خامنه ای ایدکم الله تعالی بتاییداته الخالصه ...

شکوائیه و تظلم خواهی معلمان ایران اسلامی از مسئولان بر اساس سخنان گهربار مورخ 17 / 2 / 93 

موضوع: تبعیض فاحش میان معلمان با سایر اقشار فرهیخته جامعه از قبیل ( اساتید دانشگاه، قضات، پزشکان و سایر گروه های مشابه )

طرف شکایت: وکلای ملت در شورای اسلامی/ مسئولین دستگاه های اجرایی/ وزیر آموزش و پرورش و ریاست محترم رسانه ملی

  

دلایل و مستندات: آیات و روایات و فرمایشات امام راحل (ره) و حضرتعالی در منزلت معلم/ سیاست های ابلاغی/ سند تحول بنیادین/ سند چشم انداز 1404/ اصول 175 و 109 قانون اساسی

با سلام و تحیت و آرزوی توفیق و عزت رهبر فرزانه و سربلندی و سرافرازی ملت قهرمان ایران اسلامی و تبریک حلول ماه رجب که ماه فرصت های بندگی و سعادت است. پیشاپیش از سعه صدر و حسن نظرتان به معلمان سپاسگزاریم و از تصدیع حاصله که موجب رنجوری و آزردگی مضاعف حضرتعالی می شود عذرخواهی می کنیم.

به استناد سخنان مورخ 17 / 2 / 1393  با ارائه رهنمودها و خط مشی و توصیه های لازم در خصوص منزلت معلم و و ظایف مسئولان به منظور پایه سازی و پایه گذاری جامعه نمونه اسلامی بیان خواسته معلمین می باشد. آقا جان به قطع و یقین جمیع مسائل و مصائب معلمان و مدیریت ها در آموزش و پرورش در منظر شماست.

ما معلمان امضا کنندگان ذیل با تقدیم گلایه از بد عهدی و نامهربانی مسئولان و مدعیان ولایت مداری از تبعیض و نابرابری های فاحش خویش با سایر کارکنان دولت و شغل های پرزرق و برق و با ارائه چند پیشنهاد شدنی و اجرایی، تقاضای استمداد و استعانت و رهنمود حکیمانه جهت تشکیل تیم مجرب برای بررسی و اتخاذ تدابیر مقتضی برای احقاق حق معلمان داریم:

قابل ذکر است که معلمان انقلابی هیچ گاه معلمی خود را با پول معامله نمی کنند و شکوه از فقر و تنگدستی نیست بل داد تبعیض و بی عدالتی است که موجب شرمساری نزد خانواده و بی انگیزگی و سرخوردگی شغلی و اجتماعی شده است.

1) رهبری عزیز با کمال شرمندگی، در اثر نامهربانی و عدم توجه واقعی و عملی مسئولان بر خلاف توصیه های جنابعالی در سخنرانی مورخ 17 / 2 / 93   در اثر بد عهدی های فراوان مدعی ولایت مداری تبعیض و بی عدالتی فاحش میان معلمان و سایر کارکنان و نهادهای لشکری مشمول قانون خدمات کشوری و شغل های پرزرق و برق وجود دارد، ( به نحوی که از حقوئق و مزایا و انواع رفاهیات و سبدهای گوناگون عیدی و ماه رمضان و پاداش مرخصی ذخیره شده پایان خدمت و دریافت دفعی تمام و کمال پاداش پایان خدمت و غیره از هر حیث در طول سال ها جلوتر از تورم سالانه و در رفاه مناسبی برخوردار بوده اند). اما معلمان به ویژه بازنشستگان نجیب و فرهیخته با فقر پنجه در پنجه هستند و همیشه 8 گرو 9 است و حقوق دریافتی شان در قبل از نیمه ماه تمام است و از کلیه این مزایا محرومند؛ اینان محرومند از بیمه های درمانی و طلایی با کیفیت، تسهیلات بانکی خرید امکانات اولیه چون مرکب و منزل مناسب و مراکز اقامتی در شان معلمی. بی تفاوتی و بی مهری و بی عدالتی مسئولان آتش خشم و کینه را در معلمان شعله ورتر نموده و آثار مخرب روحی و روانی و انگیزش شغلی آنها را در پی دارد و دوران بازنشستگی معلمان دوران سخت و تاریک است که متاسفانه معلمان علی الخصوص بازنشستگان ذخیره نظام تعلیم و تربیت، بناچار مجبورند برای تامین مخارج سنگین معیشتی به کارهای دور از شان و جایگاه معلمی خود روی آورند. لذا به سبب سانسور شدید رسانه ای و بی محلی و کم لطفی مسئولان به درخواست های مشروع ایشان، موجبات اعتراضات مدنی معلمان در خیابان ها شد تا صدایشان را کسی بشنود.

 رهبرا، لطفا به داد ما برسید.

2) بر اساس اصل 175 قانون اساسی رسانه ملی برخلاف رسالت ملی هویت رسانه ای جامعه معلمان را سلب نموده است و در حرمت شکنی و اهانت زنجیره ای، گاهی از سوی رسانه های دیداری و نوشتاری و گاهی به شکل شهادت و ضرب و شتم معلمان نظام اسلامی معلمان مظلوم واقع شده و هیچ ملجا و ماوایی ندارند. تصور می شود معلمان جزء نظام و ملت نیستند و نگاه ها به معلمان هزینه ای و زیادی بودن است و مدرسه ابزاریست برای جولانگاه آزمایش و خطای نهادهای مختلف.

3) اما سند تحول که در حال پوسیدن است و جزء کاغذ پاره ای و ذهنیات چیزی نمانده، سوال اینجاست که سند تحول بنیادین با سند سلامت چه وجه تمایزی دارد و چرا؟ مسئله رتبه بندی معلمان همچون دیگر اقدامات سوء استفاده شده از حسن اعتماد معلمان، سند بزرگ و حقیقی است که نمود واقعی ندارد و شامل بازنشستگان عزیز نمی شود، رضایت بخش نیست/ فوق العاده شغلی که حق قانونی معلمان است تا کنون بر اساس قانون به طور تمام و کمال ایفا نشده است اما برای ستادی های وزارت متبوع و سایر کارکنان دولت، به طور کامل اجرایی شده است. عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان با 7 هزار میلیارد دارایی و عدم شفافیت در عملکرد و سوددهی با مدیرانی خود پسند، مورد رضایت معلمان و فرهنگیان نیست. لطفا دستور بازرسی و رسیدگی صادر فرمایید.

4) بدون اغراض شخصی و جناحی عرض می شود که:

عدم ثبات مدیریتی و شایسته سالاری در حوزه های گوناگون آموزش و پرورش که حلقه مفقوده  است، در طی 36 سال 12 وزیر که بعضا غیر مرتبط و ناکارآمد بودند سکاندار کشتی تعلیم و تربیت شوند. به نحوی که نور چشمان، مسیر کلاس تا وزارت و صدارت و بالعکس را یک شبه طی می کنند و فقط کافیست همبزم یا همرزم و یا وابسته به کانون های قدرت بود. لذا وزیر فعلی با تمام محسناتی که دارد قدرت و کفایت دفاع از حقوق اجتماعی معلمان را ندارد. متاسفانه عذر بدتر از گناه این که برای کمک و ترمیم حقوق بازنشستگی خواص و دوستان نور چشمی سال های آخر خدمت شان بدون تجربه و رعایت قانون به مدیریت مدارس می گمارند که به جامعه معلمین ظلم مضاعف و به دور از سبک زندگی سالم اسلامی است. بر خلاف قانون اساسی، تفکر سوداگرانه در مدیران ارشد ایجاد شده است که مدارس به بخش خصوصی وغیر انتفاعی واگذار شده و مدارس دولتی نیز برای تامین مخارج خود دست در جیب مردم و اولیاء دانش آموزان بی بضاعت کنند که نارضایتی عمومی زنگ خطری است برای آینده.

چند پیشنهاد:

1) توجه عملی مسئولان و مدعیان ولایت مدار و انقلابی به توصیه های سال گذشته حضرتعالی

2) تشکیل بانک مستقل معلمان با سرمایه در گردش سالانه 12 هزار میلیارد ریالی در صندوق وام ضروری تعاون کل ادارات کشور و سرمایه صندوق ذخیره چونانکه قوامین و انصار و حکمت اقدام نمودند.

 3) تاسیس نظام جامعه معلمان ایران اسلامی

4) هویت رسانه ای معلمان در رسانه ملی

5) ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در میان معلمان

6) ایجاد پل ارتباطی میان مدرسه و دانشگاه

7) تقسیم معاونت پرورشی به دو دوره یا تفکیک جنسیتی

8) تاسیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آموزش و پرورش

9) ایجاد عدالت اجتماعی میان معلمان سایر حقوق بگیران و داخل کردن معلمان در گروه اساتید دانشگاه و قضات و پزشکان

10) تغییر و همسان سازی ضریب حقوقی سالانه معلمان با اساتید دانشگاه و قضات ( با توجه به اختلاف فاحش 14 برابری)

 11) ترمیم و ارتقای معیشت و منزلت معلمان همچون نهادهای درآمدی مثل وزارت نفت و نیرو تا فرزندانمان طعم شیرین سفر و رفاه متعارف را بچشند.

 12) شایسته سالاری واقعی و تعیین سند نظام مند عزل و نصب از مدرسه تا وزارت و انتصاب وزیر و مدیرانی شایسته و جوان و انقلابی در شان معلمان

13) تکریم جدی بازنشستگان و بهره مندی از تجارب ارزشمند این عزیزان پیشکسوت.

دردمندی های بیان شده در بالا، با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت ها و قوت های فراوان علمی و اجتماعی و اعتماد عمومی 78 درصدی به جامعه معلمان به دور از غرض های شخصی و سیاسی و صرفا صنفی بوده و به منظور گسترش عدالت پایدار در سایه سار رهبری داهیانه رهبر فرزانه انقلاب عرض حال شده است و یقینا ولی امر جهان شمولی که دغدغه جوانان غرب و آمریکا و نیز معیشت نیروی انتظامی و محیط زیست از نگاه تیزبینش مغفول نمی ماند رجاء واثق داریم که شدائد و تنگناهای مطروحه معلمان نیز با عنایت واسعه و توصیه های حضرتش رفع خواهد شد.

انشاءالله

رهبرا الغوث الغوث ادرکنی             والسلام علیکم و رحمت الله  و برکاته