بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

باز هم حکایت ... " ما معلمین،زیاد هستیم ولی زیادی نیستیم "

  • رخنده قربانی مقدم ، دبیر آموزش و پرورش :

باز هم حکایت ... " ما معلمین،زیاد هستیم ولی زیادی نیستیم "

همیشه وقتی به آخر سال نزدیک می شویم ،بحث اضافه حقوق و پاداش و عیدی آخرسال ،درمیان قانون گذاران مجلس نشین و وزرا داغ می شود ،و همزمان داغ دل حقوق بگیرانی که پشتوانه ای جز همین درآمد را ندارند تازه می شود ؛ البته درمیان حقوق بگیران عزیز، وضع معلمان ازهمه تماشایی تراست.

این معلم فرهیخته، هم از درباید بخورد و هم از دیوار. از آن طرف هندوانه های چندین کیلویی زیر بغلش می گذارند که توگل سر سبد اجتماعی، و کل کشور زیر بال و پر تو رشد می کند،حیف است حرف از کمی حقوق بزنی، غافل از اینکه با هیچ کدام ازاین تعریف و تمجیدهای ظاهری،حتی در بقالی سر کوچه،یک پفک هم به معلم نمی دهند،و از طرف دیگر هزینه های کمرشکن زندگی، روح و جسم این انسان شریف را به هم می ریزد.

اگر بخواهیم حقوق معلم را در اینجا،که به اعتقاد ما یک کشور فرهنگی هستیم و معتقدیم فرهنگ حتی بر اقتصاد هم اولویت دارد و صد البته فرهنگیان هم جلودار این قافله هستند،با معلم یک کشوری که به زعم ما،دارای فرهنگ مبتذل است ،مانند آلمان مقایسه کنیم ،انگشت به دهان می مانیم ،چراکه در آن کفرستان!معلم به اندازه یک وزیرحقوق می گیرد و به طور مثال اگر یک زن و شوهری که یکی مهندس و دیگری معلم است بخواهند از هم جدا شوند ،همسری که معلم است،به دلیل حقوق بالا،باید ماهانه ،حدود دو میلیون تومان به طرف مقابل پرداخت کند!

بله آنجا هم گرانی هست، ولی این نسبت به پول ماست، و آنها قدرت خرید همه چیز را دارند، آقایان ! ما اصلا نمی خواهیم کالایی را ارزان کنید،ما می خواهیم قدرت خرید داشته باشیم ،همان طور که خودتان قدرت خرید،مسافرت،درمان و هر چیزی راکه اراده کنید دارید.

  

موضوع وقتی هیجان انگیز تر می شود که بخواهیم حقوق معلمان را با کارمندان خودمان در کشور مقایسه کنیم.علاوه برحقوق بالاتر مزایا و بن های کمکی چندصد تومانی،مهمان سراهای به نوعی رایگان با تمامی امکانات، در مقایسه با خانه های معلم که علاوه برهزینه داشتن هیچ امکاناتی ندارندو...البته در همین دولت تدبیر و امید هم به حقوق کارکنان قضایی کشور50 درصد اضافه شده است ولی آقای روحانی هم ،معلم را نادیده گرفته است.

حتی بازنشستگان سایر ادارات نیز،ارج و قرب بیشتری دارند و پس از بازنشستگی نیز یک سری مزایا به آنان تعلق می گیرد و بیشتر مواقع هم دعوت به کار می شوند،در حالی که بازنشستگان آموزش و پرورش ،جز فراموش شده ترین این قشرند و صدایشان هم به جایی نمی رسد.

 در زیر جدولی هست که حقوق معلم ،در چند کشور مقایسه شده است:

paymenttable

و ازآن اسف بارتر،مقایسه حقوق معلمان ،با خود کادر اداری آموزش وپرورش،یعنی حوزه ستادی است.

یک فعال صنفی معلمان از تبعیض میان معلمان مدارس و نیروهای ستادی آموزش و پرورش انتقاد کرد

«مهدی بهلولی» در این باره به ایلنا گفت: از گذشته میان حقوق و مزایای معلمان مدارس و نیروهای ستادی (پرسنل وزارت آموزش و پرورش و ادارت و سازمان های وابسته به آن)، اختلاف فراوانی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه نیروهای ستادی بین ۲/۵ الی ۳ برابر بیشتر از معلمان مدرسه حقوق دریافت می‌کنند، تاکید کرد که این تبعیض فقط به حقوق محدود نمی‌شود.

این فعال صنفی معلمان افزود: وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود در ماه رمضان 92 نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان کالا در اختیار معلمان مدارس قرار می‌دهد اما نه تنها به وعده‌اش عمل نکرد بلکه ۴۰۰ هزار تومان وجه نقد به حساب نیروهای ستادی‌اش واریز کرد.

وی با قیاس دفترچه تعاونی معلمان مدارس و نیروهای ستادی، بیان کرد: دفترچه تعاونی معلمان مدارس بی‌ارزش است و از حدود ۵ سال پیش تاکنون، خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌دهد، اما دفترچه تعاونی نیروهای ستادی شامل بن‌های روغن، مواد شوینده، برنج و... است که به ارتقای معیشت آن‌ها کمک می‌کند.

بهلولی در ادامه گفت: در حالی که به نیروهای ستادی به مناسبت‌های مختلف سکه اهدا می‌شود، حق اضافه کاری معلمان در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، مهر و آبان هنوز پرداخت نشده است.

این فعال صنفی معلمان تصریح کرد: آنچه ذکرش رفت بیان تبعیض میان دو گروه از فرهنگیان بود در حالی که اگر وضعیت معلمان و کارمندان سایر وزارتخانه‌ها مانند وزارت نفت را بررسی کنیم به شرایط مصیبت بار‌تری برخورد می کنیم.

بهلولی در پایان با مقایسه فیش حقوقی نیروهای ستادی و معلمان، اظهار داشت: در فیش حقوقی نیروهای ستادی بندهایی دیده می‌شود که در فیش حقوقی معلمان دیده نمی‌شود. کمک رفاهی، ایاب و ذهاب، وجه غذا، اضافه کاری تا سقف ۶۰۰ هزار تومان و... نمونه‌هایی از این بند‌ها هستند که حقوق نیروهای ستادی را تا ۳ برابر حقوق معلمان افزایش داده است.

واقعا چگونه کسی که حقوق 30 میلیونی درماه می گیرد ،می خواهد درد ورنج معلمی که درماه یک میلیون میگیرد وبه گفته کارشناسان زیر خط فقراست رابفهمد؟

به گزارش تابناک در خرداد ماه (این خبرمال آبان گذشته یعنی92است) گذشته، یکی از نمایندگان مجلس که کم ترین دریافتی را در بین نمایندگان دارد، ۲۷ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۵۰ ریال حقوق می گیرد که این رقم بدون محاسبه این موارد است:

- حق رهن مسکن در ابتدای سال به مبلغ یک صد میلیون تومان ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰

- حق اجاره مسکن ۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان به ازای هر ماه

- حق ماموریت خارجی به ازای هر روز مبلغ ۱۴۰ دلار

- حق ماموریت داخلی

- حق جلسات

- تسهیلات ساخت مسکن و خرید مسکن

- اضافه کار ۱۷۵ ساعت به صورت ثابت در ماه

- پاداش و مزایا

تخلّف به روش قانونی!

اوّلین سوالی که ذهن هر خواننده ای را به خود مشغول می کند این است که این همه اختلاف در حقوق و مزایا از کجا نشأت می گیرد؟ پس قانون مدیریت خدمات کشوری چه شد؟

به راستی مجلس اصولگرا حق دارد که هر گاه دولت ها خواسته اند ،حقوق کارمندان را اضافه کنند،مهر باطل براین طرح زده و مانع ازاجرای آن شوند،چراکه نمی توانند درک کنند که چگونه یک شخص، با حقوق یک میلیونی ،اجاره 400 هزارتومانی و وام 300 هزارتومانی می دهد؟

درحالی که زمانی که حضرت علی(ع) به مسئوایت حکومت رسیدند، حقوق خود را تا حدفقیرترین فرد جامعه ،پایین آورد.

در واقع بسیار طبیعی است که این جنابان مسئول، رنج معلم رادرک نکنند، و در جایی ،یکی از آنها به راحتی بگوید : شما معلمین حق دارید ولی چون زیادید، نمی توانیم حقوق تان را اضافه کنیم !

آری جناب مسئول، اگر به ما معلمین حق الزحمه واقعی مان پرداخت گردد و عدالت واقعی اجرا شود که دیگرشما نمی توانید 30 برابر ما حقوق بگیرید.

کسری بودجه هم به خاطر این حقوق های نجومی شماست.

و در آخر به قول یکی از همکاران : ما معلمین زیاد هستیم ولی زیادی نیستیم ... !

ارسال مطلب برای سخن معلم