بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

چند سوال از صندوق ذخیره فرهنگیان ؟

به تازگی اخباری مبنی بر صدور فرهنگ کارت برای فرهنگیان منتشر شده است.اما نکاتی است که به نظر می‌رسد مسئولان صندوق باید در برابر آن پاسخگو باشند .

  

از هر یک از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان درصورتی که مایل به مشارکت در این طرح باشند، نفری صد هزار تومان از سود مربوطه به شکل کارت شارژ می‌شود که از این مقدار، مبلغ 34 هزار تومان به‌عنوان دفترچه، صدور کارت و... در بانک سرمایه نگاه داشته می‌شود. صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد این طرح با «شرکت فراز رایانه» قرارداد بسته است .

از قرار معلوم، تصمیم گرفته شده است که در سطح کشور، فروشگاه‌های فراز رایانه تاسیس شود تا فرهنگیان کالاهای خود را در آنجا در قالب فرهنگ کارت خریداری کنند .پرسش مهم این است که با توجه به تجربه ناموفق همین شرکت در مورد «کارت صدرا»، چگونه صندوق ذخیره فرهنگیان به خود اجازه داده است تا با این شرکت قرار داد مجدد ببندد؟

شرکت فراز رایانه قبلا با بانک سرمایه در مورد کارت صدرا مشکل داشته است و حتی اداره کل آموزش و پرورش تهران پس از اینکه متوجه مساله شده است کسر حقوق از فرهنگیان بابت پروژه کارت صدرا را متوقف کرده است.براساس شنیده‌ها، شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان نیز با این شرکت قرارداد بسته است و قراراست آدرس‌های شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان تهران به‌عنوان فروشگاه فراز رایانه معرفی شود!

مطابق اعلام مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان، قرار است در آینده، فروشگاه‌های فراز رایانه حداقل در 1500 شهر کشور گسترش یابد. (لازم به ذکر است چندی پیش در سایت صندوق ذخیره فرهنگیان، آدرس شرکت‌های تعاونی تحت عنوان شعبات شرکت فراز رایانه ذکر شده بود که بعدا حذف شد!)پرسش دیگر این است که چه تناسبی میان نام شرکت فراز رایانه و حوزه فعالیت آن وجود دارد و همانگونه که پیش‌تر نیز ذکر شد، ضمانت صندوق ذخیره فرهنگیان برای جلوگیری از تجربه تلخ کارت صدرا چیست؟

نگارنده، اصل حرکت صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد کارت فرهنگ را می‌پذیرد. اما، پرسش اساسی از مسئولان به‌ویژه صندوق ذخیره فرهنگیان آن است که چرا این قرارداد فقط با یک شرکت بسته شده است؟ آیا عقد قرار داد در یک شرایط غیر رقابتی موجب مشکلات و یا بحران‌های  بعدی نخواهد شد؟

این در حالی است که در مورد تجربه بن‌های غیرنقدی که در زمان وزارت آقای حاجی به اجرا در آمد حداقل با 5 شرکت قرار داد بسته شده بود.این که سود فرهنگیان قبل از زمان بازنشستگی مورد استفاده آنها قرار گیرد، حرکت مثبتی است. اما، به شرط آن که کالاها با قیمت و کیفیت مناسب و آن هم در یک شرایط رقابتی به فرهنگیان و اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان عرضه شود. از سوی دیگر، سرمایه بالای صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه بیش از یک میلیون مشتری آماده شامل شاغلان و بازنشستگان، هر شرکت و یا موسسه اقتصادی را منکوب خود کرده و از سوی دیگر، مسئولیت مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان را برای عملکرد و پاسخگویی مناسب و شفاف چند برابر می‌کند.

متن کامل :

کارت صدرا ، فرهنگ کارت و چند سوال از صندوق ذخیره فرهنگیان
علی پورسلیمان


همان گونه که در گزارش پیشین از نشست تشکل های معلمان با مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان آمد ، آقای غندالی از صدور " فرهنگ کارت " برای فرهنگیان خبر داد .
اما نکاتی است که به نظر می رسد مسئولان صندوق باید در برابر آن پاسخگو باشند .
از هر یک از اعضا صندوق ذخیره فرهنگیان در صورتی که مایل به مشارکت در این طرح باشند ، نفری صد هزار تومان از سود مربوطه با شکل کارت شارژ می شود که از این مقدار ، مبلغ 34 هزار تومان به عنوان دفترچه ، صدور کارت و... در بانک سرمایه نگاه داشته می شود .
صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد این طرح با " شرکت فراز رایانه " قرار داد بسته است .
از قرار معلوم ، تصمیم گرفته شده است که در سطح کشور ، فروشگاه های فراز رایانه تاسیس شود تا فرهنگیان کالاهای خود را در آن جا در قالب فرهنگ کارت خریداری کنند .
پرسش مهم این است که با توجه به تجربه ناموفق همین شرکت در مورد " کارت صدرا " ، چگونه صندوق ذخیره فرهنگیان به خود اجازه داده است تا با این شرکت قرار داد مجدد ببندد ؟
شرکت فراز رایانه قبلا با بانک سرمایه در مورد کارت صدرا مشکل داشته است و حتی اداره کل آموزش و پرورش تهران پس از این که متوجه مساله شده است کسر حقوق از فرهنگیان بابت پروژه کارت صدرا را متوقف کرده است .
براساس شنیده ها ، شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان نیز با این شرکت قرارداد بسته است و قراراست آدرس های شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان تهران به عنوان فروشگاه فراز رایانه معرفی شود !
مطابق اعلام مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان، قرار است در آینده ، فروشگاه های فراز رایانه حداقل در 1500 شهر کشور گسترش یابد .
( لازم به ذکر است چندی پیش در سایت صندوق ذخیره فرهنگیان ، آدرس شرکت های تعاونی تحت عنوان شعبات شرکت فراز رایانه ذکر شده بود که بعدا حذف شد ! )
پرسش دیگر این است که چه تناسبی میان نام شرکت فراز رایانه و حوزه فعالیت آن وجود دارد و همان گونه که پیش تر نیز ذکر شد ، ضمانت صندوق ذخیره فرهنگیان برای جلوگیری از تجربه تلخ کارت صدرا چیست ؟
براساس شنیده ها ، پشت شرکت فراز رایانه ، برخی از مسئولان قبلی اداره کل آموزش و پرورش تهران قرار دارند و حتی اخیرا در مراسم افتتاح شعبه شرکت فراز رایانه در خیابان پیروزی ( کوکاکولا ) برخی از همین چهره ها  حاضر بوده و آقای غندالی نیز به عنوان مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در این مراسم حضور داشته است .
نگارنده ، اصل حرکت صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد کارت فرهنگ را می پذیرد .
اما پرسش اساسی از مسئولان به ویژه صندوق ذخیره فرهنگیان آن است که چرا این قرار داد فقط با یک شرکت بسته شده است ؟
آیا عقد قرار داد در یک شرایط غیررقابتی موجب مشکلات و یا بحران های بعدی نخواهد شد ؛ این در حالی است که در مورد تجربه بن های غیرنقدی که در زمان وزارت آقای حاجی به اجرا در آمد حداقل با 5 شرکت قرار داد بسته شده بود .
این که سود فرهنگیان قبل از زمان بازنشستگی مورد استفاده آن ها قرار گیرد ، حرکت مثبتی است اما به شرط آن که کالاها با قیمت و کیفیت مناسب و آن هم در یک شرایط رقابتی به فرهنگیان و اعضا صندوق ذخیره فرهنگیان عرضه شود .
از سوی دیگر ، سرمایه بالای صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه بیش از یک میلیون مشتری آماده شامل شاغلان و بازنشستگان ، هر شرکت و یا موسسه اقتصادی را منکوب خود کرده و از سوی دیگر ، مسئولیت مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان را برای عملکرد و پاسخگویی مناسب و شفاف چند برابر می نماید .
در مورد کیفیت و نیز قیمت کالاهای عرضه شده در فروشگاه های شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان تهران ( بخوانید : فراز رایانه ) گزارش مبسوطی در آینده خدمت فرهنگیان محترم ارائه خواهد شد .